PKP Intercity szuka chętnych do pracy w szybkich składach Pendolino. Co prawda nie ma jeszcze gotowych pociągów, ale już będą drużyny konduktorskie.
PKP Intercity już rekrutuje, chociaż Pendolino do tej pory nie uzyskało homologacji i nie wiadomo, kiedy w ogóle szybki pociąg wyjedzie na polskie tory.
Koleje chcą zatrudnić 300 osób. Wymagania dla nowych pracowników to: minimum średnie wykształcenie, dobra znajomość języka angielskiego i znajomość nowych technologii, bo załoga Pendolino do obsługi pasażerów ma dostać tablety.
Jest to strategiczny projekt i wierzymy w jego realizację. Musimy być przygotowani na to, aby zapewnić odpowiednią obsługę dla tych pociągów już w tym roku - tłumaczy Zuzanna Szopowska z PKP Intercity.
Wcześniej PKP zażądało od firmy Alston, producenta Pendolino wyjaśnienia, kiedy ta zamierza uzyskać homologację pociągów zgodną z zamówieniem.
Pendolino miało pokonywać trasę z Warszawy do Gdańska w mniej więcej 2 h 40 min, trasę do Krakowa w 2 h 15 min, do Katowic w 2 h 10 min, a do Wrocławia - w 3 h 30 min. Z Gdyni do Krakowa pociągi miały przejechać w 5 h 20 min, do Katowic w 5 h 15 min, a do Gliwic - w mniej więcej 6 h.
PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino. Kosztowały około 400 mln euro.