Awaria systemu e-Recepta - usunięta. Jak ustalił dziennikarz RMF FM Grzegorz Kwolek, od soboty lekarze nie byli wystawiać pacjentom elektronicznych recept. Sygnały w tej sprawie dostaliśmy od Was na Gorącą Linię RMF FM.

Jak dowiedział się Grzegorz Kwolek, lekarze, którzy korzystają z aplikacji internetowej gabinet.gov.pl, w sobotę, próbując wystawiać pacjentom e-recepty, w ogóle nie mogli wybrać nazwy leku.

Dzisiaj byli już w stanie wskazać preparat, ale nie mogli wybrać typu opakowania - a to oznaczała de facto brak możliwości wystawienia elektronicznej recepty i konieczność wypisania recepty tradycyjnej.

Nie każdy lekarz miał jednak przy sobie bloczki recept, nie każdy również miał wystarczającą ich liczbę.

Medycy pracujący w systemie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, którzy skontaktowali się z nami, skarżyli się, że część pacjentów musieli odesłać z kwitkiem.

Ministerstwo Zdrowia przyznaje, że wystąpiły problemy z działaniem aplikacji internetowej, podkreślał jednak, że działają tzw. aplikacje gabinetowe.

Centrum e-Zdrowia, które zajmuje się systemem, pracowało nad przywróceniem wszystkich funkcjonalności. Awarię udało się usunąć.

Dodajmy, że to kolejna już w ostatnim czasie usterka systemów informatycznych opieki zdrowotnej. W sobotę przez kilka godzin nie działał system wspomagający zarządzanie ratownictwem medycznym. Dyspozytorzy nie mieli dostępu do geolokalizacji załóg, nie mogli również wystawiać elektronicznych zleceń i musieli przekazywać polecenia przez radiolinię.

/RMF FM
/RMF FM
Po jeszcze więcej informacji odsyłamy Was do naszego nowego internetowego Radia RMF24.pl:

Słuchajcie online już teraz!

Radio RMF24.pl na bieżąco informuje o wszystkich najważniejszych wydarzeniach w Polsce, Europie i na świecie.

Gorąca Linia RMF FM jest do Waszej dyspozycji! Przez całą dobę czekamy na informacje od Was, zdjęcia i filmy.

Możecie dzwonić, wysyłać SMS-y lub MMS-y na numer 600 700 800, pisać na adres mailowy fakty@rmf.fm albo skorzystać z formularza WWW.
Opracowanie: