Leasing konsumencki pozostaje produktem niszowym. Zdaniem przedstawicieli branży, nie zmieni się to w najbliższych miesiącach - informuje "Parkiet".
Wynika to m.in. z braku akcji marketingowej. Powodem jest także fakt, że większość firm leasingowych wstrzymuje wdrożenie tego produktu do wejścia w życie w połowie grudnia nowej ustawy o kredycie konsumenckim - tłumaczy Mariusz Włodarczyk, członek zarządu BZ WBK Leasing,
Otoczenie ekonomiczne i nastroje konsumenckie znacznie pogorszyły się. To nie sprzyja decyzjom zakupowym, także w systemie leasingu. Dodatkowo nastąpił spadek sprzedaży nowych samochodów, szczególnie widoczny wśród klientów indywidualnych. W efekcie liczba zapytań zdecydowanie się zmniejszyła - zaznacza Stefan Buczek, zastępca dyrektora Departamentu Pojazdów w VB Leasing.
Na początku przyszłego roku duże firmy leasingowe planują wprowadzić produkt dla klientów indywidualnych - mówi Robert Buśko, dyrektor zarządzający Raiffeisen-Leasing Polska. W przyszłym roku pojawi się on też w ofercie Pekao Leasing. ING Lease deklaruje, że rozważy możliwość wprowadzenia tego produktu do oferty. W perspektywie najbliższych miesięcy nie planuje tego BRE Leasing oraz BZWBK Leasing.