Koniec z podwójnym poborem opłat za przejazd pod drogowymi bramownicami. Generalna Dyrekcja Dróg Krakowych i Autostrad poinformowała, że operator systemu - firma Kapsch - zwróciła poszkodowanym przewoźnikom wszystkie pieniądze.

Salda kont wszystkich posiadaczy ViaBoxów mają w tym momencie odpowiadać przejechanym kilometrom. Dziennikarze RMF FM jako pierwsi informowali, że system viaTOLL generuje kilka opłat, choć samochód przejechał pod drogową bramownicą tylko raz.

Zdaniem drogowców, od miesiąca nie odnotowano już przypadków wielokrotnego poboru opłaty za przejazd.

Dziennikarz RMF FM Paweł Świąder zajmuje się błędami w systemie e-myta od pierwszych dni jego funkcjonowania. Wiele jego informacji powstało na podstawie zgłoszeń od właścicieli firm przewozowych i kierowców. Jeżeli wciąż zmagają się Państwo z systemem viaTOLL, czekamy na informację na Gorącą Linię RMF FM.

Działający od 1 lipca program viaTOLL, czyli elektroniczny system pobierania opłat od ciężarówek na płatnych odcinkach dróg, miał uprościć i uszczelnić system pobierania opłat. Jednak jego wdrażanie od początku rodziło kłopoty. Firma Kapsch m.in. nie zdążyła na czas z montowaniem bramownic. Potem okazało się, że cześć z nich trzeba zasilać z przydrożnych generatorów.

Prawdziwą burzę wywołały jednak sygnały od przewoźników, że system masowo generuje błędy. Kierowcy zwracali uwagę m.in. na fikcyjne przejazdy (bramki rejestrowały pojazd w dwóch miejscach) czy błędnie taryfikowane opłaty ze względu na emisję spalin.

W każdej chwili możesz wysłać nam informację, zdjęcia lub film na Gorącą Linię RMF FM.

1. Wyślij informację SMS-em lub zdjęcia MMS-em na numer Gorącej Linii:


600 700 800

2. Możesz też wysłać zdjęcia i filmy e-mailem:


fakty@rmf.fm

3. Możesz skorzystać ze specjalnego formularza.