Warszawska prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie przekroczenia uprawnień przez funkcjonariuszy z Komendy Głównej Policji. Chodzi o przetarg na zakup systemu Help Desk, który miał wykrywać i naprawiać błędy w programach komputerowych policji.
Zawiadomienie w tej sprawie złożyło CBA. Agenci poddali w nim w wątpliwość zasadność i celowość zakupu tej usługi. 7 sierpnia wszczęliśmy śledztwo w sprawie domniemanego przekroczenia uprawnień funkcjonariuszy publicznych w ramach realizacji w latach 2010-2011 zamówienia publicznego, usługi Help Desk - poinformował rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie Dariusz Ślepokura. Nie podał jednak żadnych szczegółów dotyczących sprawy. Dodał jedynie, że na obecnym, wstępnym etapie śledztwa, prokuratura zbierze dokumentację całej sprawy.
Pod koniec lipca CBA zawiadomiło prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez byłego i obecnych funkcjonariuszy Komendy Głównej Policji. Chodzi o kontrolę CBA w sprawie procedur podejmowania i realizacji decyzji udzielania zamówień publicznych w latach 2009-2011. W pierwszej kolejności badano zamówienia związane z Help Desk. CBA ma wątpliwości co do zasadności i celowości zakupu tej usługi.
Help Desk to system, który miał wykrywać i naprawiać błędy w programach komputerowych policji. Komenda Główna zamawiała tę usługę od zewnętrznej firmy płacąc jej niemałe pieniądze - bo około 25 tysięcy miesięcznie.
Zawiadomienie CBA było efektem kontroli, a także śledztwa dotyczącego zamówień publicznych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. W październiku 2011 roku zatrzymano siedem osób, sześć z nich usłyszało zarzuty. Aresztowano wówczas byłego dyrektora Centrum Projektów Informatycznych ministerstwa Andrzeja M., jego żonę oraz Janusza J. - szefa firmy podejrzanego o wręczenie mu łapówki za wygraną w przetargu dotyczącym informatyzacji resortu.