W Lublinie ruszyła śmieciowa infolinia. Urzędnicy chcą rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące, zmieniających się od lipca, zasad wywozu odpadów. Właśnie teraz miasto rozsyła deklaracje śmieciowe do mieszkańców domów, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych.
System nowych opłat za śmieci jest dość skomplikowany. Uwzględnia on przede wszystkim rozróżnienie: Czy mieszkamy w domu, czy bloku, ale też liczbę mieszkańców i kwestię segregacji śmieci. Wszystkie te wątpliwości mają rozwiać urzędnicy, tak aby nie było problemów z wypełnieniem tzw. deklaracji śmieciowej, a to od niej będzie zależało ile zapłacimy.
Deklaracja zakwalifikuje nas do odpowiedniej grupy taryfowej. Jeszcze przed uruchomieniem infolinii sporo osób dzwoniło do urzędu z pytaniami, czy np. mają rozwiązywać dotychczasowe umowy, ile będą płacić za wywóz śmieci od lipca. Stąd pomysł na jej uruchomienie.
Infolinia działa sześć dni w tygodniu: Od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00-21:00, natomiast w soboty od 9:00 do godziny 17.00. Numery infolinii, pod którymi będzie można uzyskać informację to: 801 066 715 (opłata jak za połączenie na numer stacjonarny według taryfy operatora). Użytkownicy telefonów komórkowych mogą zaś dzwonić na numer: 81 446 64 08 (opłata jak za połączenie na numer stacjonarny według taryfy operatora).
Każdy właściciel nieruchomości, gdzie nie został ustanowiony zarząd lub zarządcy nieruchomości, np. spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, mają za zadanie złożyć wypełnioną deklarację do 31 maja 2013 roku. W imieniu mieszkających w spółdzielniach, czy wspólnotach, zrobi to zarządca nieruchomości. Stawki za śmieci są zróżnicowane: blok- osoba samotna- 12 złotych miesięcznie, 25 zł rodzina 2-osobowa, 39 zł- rodzina trzyosobowa i większa. Dom- osoba samotna - 30, rodzina 39zł, 50zł pozostałe osoby.