Nie zmieniliśmy numeru konta - zapewnia w specjalnym oświadczeniu rzecznik prasowy ENEA S.A. To reakcja na pisma, które zaczęły przychodzić do klientów firmy. W listach informowano o rzekomej zmianie numeru konta bankowego, na który należy opłacać rachunki. Jak zaznacza firma, sprawa został już skierowała do prokuratury.
Oszuści wykradają korespondencję, która już trafiła do skrzynek pocztowych - pisze na swojej stronie internetowej ENEA. Po kilku dniach faktury trafiają z powrotem do klientów, ale różnią się już numerem konta. W ten sposób opłaty za prąd trafiają nie na konta firmy, a do oszustów.
Sprawa dotyczy przede wszystkim klientów z Polic oraz Szczecina, bo stamtąd firma otrzymała najwięcej sygnałów o oszustwie. ENEA prosi więc o szczególną ostrożność i sprawdzanie numerów kont podanych na rachunkach z tymi ze starych faktur. Numer konta można również sprawdzić, dzwoniąc do Call Center 91 813 56 80 lub w Biurach Obsługi Klienta.
Wszystkie niepokojące sygnały należy zgłaszać na policję.