Można płacić kartami i korzystać z bankomatów - taką informację przekazał na Twitterze Bank PKO BP. Z powodu awarii przez kilka godzin dostęp do tych serwisów był utrudniony.

Można płacić kartami i korzystać z bankomatów - taką informację przekazał na Twitterze Bank PKO BP. Z powodu awarii przez kilka godzin dostęp do tych serwisów był utrudniony.
Zdjęcie ilustracyjne /Krzysztof Kot /RMF FM

Służby prasowe PKO BP zapewniają, że dostęp do wszystkich innych usług odbywa się bez zakłóceń, działają też karty płatnicze i bankomaty. Szanowni Państwo, dostęp do serwisu iPKO i Inteligo został przywrócony. Cały czas można płacić kartami i korzystać z bankomatów. Przepraszamy za utrudnienia - napisano na twitterze PKO BP.

Wcześniej PKO BP informowało, że z powodu usterki technicznej, niezależnej od banku, dostęp do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO był utrudniony. Trwały prace nad przywróceniem dostępu do usług. 

Z najnowszego oświadczenia banku wynika, że usterką było przecięcie światłowodów zapewniających komunikację. O incydencie poinformowano odpowiednie organy państwowe.

IKO to aplikacja mobilna PKO BP, dostępna na telefony z systemami Android, iOS i Windows Phone, działająca od 2013 roku. Natomiast iPKO to serwis transakcyjny.  

(tw)