Aplikacja „selfie z Chopinem”, bit-box Bladego Krisa czy okulus – czyli specjalne okulary z filmami i zdjęciami 3D – śladami kompozytora. To nowa strategia promocyjna Warszawy!
Wybór rozwiązań związanych z Chopinem poprzedził konkurs Stołecznego Biura Turystyki. Warszawski Urząd Miasta chce podkreślić, że w tym mieście kompozytor spędził pierwsze 20 lat swojego życia. Zgłoszono wiele prac, a kilka z nich będzie jeździć razem z urzędnikami po targach turystycznych do różnych polskich i europejskich miast. Warszawa z Chopinem ma być atrakcyjna nie tylko dla inwestorów czy dojrzałych turystów, ale dla młodzieży.
Poznanie kompozytora i miasta ma ułatwiać okulus - czyli specjalne trójwymiarowe okulary. Widz zobaczy przez nie miejsca związane z Chopinem: Łazienki, Ogród Saski czy samo Muzeum. W tle towarzyszy muzyka kompozytora. Okulus jest przymocowany do mobilnej ścianki, która może być łatwo przenoszona w kolejne miejsca.
Dzięki specjalnej aplikacji na urządzenia mobilne - każdy może też zrobić sobie zdjęcie z uśmiechniętym Chopinem. Kompozytor może się znaleźć w dowolnym miejscu ekranu. Jeśli razem z aplikacją znajdziemy się w pobliżu jednej z siedmiu lokalizacji, z którymi związany był artysta: m.in. w okolicach Uniwersytetu Warszawskiego czy Pałacu Ostrogskich - zobaczymy jak zmieniło się miasto. W aplikacjach można też odczytać dodatkowe informacje o kompozytorze.
Aplikacja zawiera też zmontowane cyfrowo dziewiętnastowieczne ryciny, na których można zobaczyć skalę zmian w architekturze, a dzięki technologii AR (Augmented Reality) można zobaczyć nieistniejące już obiekty, takie jak Pałac Saski, w którym mieszkał kompozytor i salonik rodzinny w Pałacu Czapskich. Aplikacja zawiera też informacje o międzynarodowych festiwalach, koncertach i wystawach związanych z muzyką Chopina. Aplikacje można znaleźć na specjalnej stronie internetowej. Aplikacje zaprezentowano już na targach turystycznych FITUR w Madrycie i jak podkreślają warszawscy urzędnicy - te produkty zostały już docenione przez branżę informatyczną i zdobywają już pierwsze nagrody.
Znany polski beatboxer - Blady Kris - wspomaga kampanię warstwą brzmieniową. Własne produkcje rytmicznego tworzenia dźwięków wzorowanych na utworach Chopina - trafią wkrótce do portali społecznościowych, a muzyk będzie się też pojawiał na oficjalnych prezentacjach Miasta. Blady Kris zajmuje się imitowaniem dźwięków już od kilkunastu lat, a kilka lat temu został finalistą telewizyjnego programu " Mam talent!", a wraz z zespołem Bruk Braders wziął udział w kolejnym talent show - "Must Be the Music".
Do punktów Informacji Turystycznej trafiły już foldery w dziewięciu wersjach językowych, a przy jednym ze stoisk jest też monidło - Fryderyk Chopin z towarzyszącą mu damą. Tekturowe monidło ma wyciętą twarz kobiety - po to, aby każda dziewczyna mogła zrobić sobie z nim zdjęcie.
To wszystko będzie promować Warszawę na targach w różnych miastach, niebawem na targach turystycznych ITB w Berlinie, a także w Poznaniu, Łodzi czy Katowicach. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.
(mal)