Optymistyczne wieści dla pasażerów. Coraz bliżej jest porozumienie między kontrolerami ruchu lotniczego a przedstawicielami Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. To wniosek z wydanego wieczorem wspólnego komunikatu obu stron. Jest nadzieja, że w maju samoloty nad Polską będą latać zgodnie z planem.
Pracodawca przedstawił dwie propozycje porozumienia ze stroną społeczną - informują we wspólnym komunikacie Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i przedstawiciele Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego. Trwają prace nad najnowszymi propozycjami, które dotyczą wynagrodzeń i obsady grafików kontrolerów ruchu lotniczego.
Strony wciąż rozmawiają i dążą do ustalenia wspólnego stanowiska, które miałoby zostać przedstawione w czwartek. Formalne negocjacje mają być wznowione o godzinie 9 rano. To może być ostatnia runda rozmów.
W środę wykonany został "duży krok w kierunku porozumienia" - dowiedział się dziennikarz RMF FM. Rosną szanse, że w maju ruch samolotów na polskim niebie będzie odbywał się zgodnie z planem i liczba lotów, na szczęście dla pasażerów, nie będzie musiała być ograniczana.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej poinformowała w środę, że postulaty zgłoszone przez Związek Zawodowy Kontrolerów Ruchu Lotniczego dotyczące procedur bezpieczeństwa zostały zaakceptowane i uzgodniono ich wdrożenie.
Od kilku tygodni toczą się negocjacje kierownictwa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) z przedstawicielami Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego (ZZ KRL) dotyczące m.in. bezpieczeństwa, regulaminu pracy oraz regulaminu wynagradzania.
Szef Ministerstwa Infrastruktury Andrzej Adamczyk informował w tym tygodniu, że strona społeczna zgłosiła 24 postulaty odnoszące się do kwestii bezpieczeństwa ruchu lotniczego. Wszystkie są parafowane i uzgodnione. Zatem wyzwania negocjacyjne, przed jakimi obecnie stoimy, nie dotyczą już spraw bezpieczeństwa, które - jak wszyscy się zgadzamy - nie ma ceny. Obecnie negocjujemy właściwie wyłącznie kwestie wynagrodzeń i czasu pracy. I dyskutujemy nad oczekiwaniami kontrolerów, które dotyczą znacznego zwiększenia ich pensji - mówił Adamczyk.
Przypomniał, że kwestie nowego regulaminu wynagradzania w PAŻP, wprowadzone przez poprzednie kierownictwo Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, "stały się bezpośrednim zarzewiem obecnie trwającego konfliktu".