Awaria systemu BLIK, do której doszło w środę po godz. 16, została usunięta. Operator systemu mobilnych płatności poinformował jednak, co robić, gdy środki zostały zablokowane, a w ciągu 48 godzin nie nastąpi zwrot.
"Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKa. Pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco" - poinformował operator systemu płatności mobilnych BLIK na X w środę po południu.
Reporter RMF FM Kacper Wróblewski sprawdził dane na portalu Downdetector, który na bieżąco monitoruje działanie popularnych usług internetowych. Od godz. 14 odnotowano ponad 2 tys. problemów związanych z tym systemem płatności.
Po godz. 19 poinformowano, że BLIK działa już bez zakłóceń.
"Użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot. Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48 godzin, zalecamy kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność" - podano.