Rozpoczął się ostatni etap budowy jednego z najdłuższych na świecie tuneli kolejowych. Pod alpejskim masywem robotnicy wysadzili w powietrze ostatnią partię skał. Tunel „Loetschberg” zostanie otwarty już za 2,5 roku.
Nowy tunel kolejowy powstaje od 11 lat, po ukończeniu będzie miał niemal 35 km długości. Ma on znacznie usprawnić transport kolejowy między Niemcami a Włochami. Przy jego budowie pracuje 1800 osób. Całkowity koszt zamyka się w kwocie 14,6 mld franków szwajcarskich (9,5 mld euro).
Nowy tunel pod Alpami będzie trzecim co do długości tunelem kolejowym na świecie. Najdłuższym jest tunel Seikan w Japonii (53,9 km). Drugie miejsce zajmuje Eurotunel łączący Wielką Brytanię z Francją (50.5 km). Najdłuższym tunelem samochodowym na świecie jest tunel Laerdal w Norwegii. Ma on 24,5 km długości.