Silny, a zarazem delikatny; dbający o siebie; uwielbiający zakupy i doceniający markowe produkty. Do tego kulturalny i obyty w świecie. To cechy metroseksualnego mężczyzny. Jak wynika z badań Ipsos, takich panów mamy w Polsce coraz więcej.
Metroseksualny mężczyzna, tak jak wiele kobiet lubi dbać o siebie. Chodzi do kosmetyczki, manicurzystki i na solarium. Korzysta z wielu różnych kosmetyków (kremy do twarzy, maseczki, balsamy, różne produkty do włosów).
Dba o dietę i kondycję, przy czym ćwiczenia nie mają służyć przyrostowi masy mięśniowej - nie dźwiga więc ciężarów na siłowni, ale wybiera rower, basen, tenis, fitness lub step. Korzysta z masaży - nie tylko, aby wymodelować sylwetkę, lecz także tylko dla przyjemności i relaksu.
Uwielbia zakupy i docenia markowe produkty. Kupuje dobre ubrania, buty i dodatki. Nie narzeka, gdy kobieta spędza kilka godzin w centrum handlowym – bo potrafi robić tak samo.
Potwierdzeniem tego są ostatnie badania Ipsos. Odsetek mężczyzn, którzy traktują swoje ciało jako atut jest w Polsce niemal taki sam jak w przypadku kobiet (48% - mężczyźni, 47% - kobiety). Obie płcie w równym stopniu deklarują, że ważne jest dla nich, aby ich ciało było sprawne i estetyczne. Dodatkowo, nieco ponad połowa badanych mężczyzn przyznaje, że stara się zawsze modnie ubierać (53% w porównaniu do 65% kobiet).
Ale metroseksualny mężczyzna jest ponadto kulturalny i obyty w świecie. Podróżuje, czyta książki, interesuje się sztuką i muzyką. Jest otwarty na nowości, aktywny towarzysko, delikatny i uprzejmy.