Usunięcia reklamy imprezy techno z holenderskiego serwisu internetowego domaga się Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau. Zdaniem dyrekcji placówki, reklama uwłacza ofiarom niemieckich obozów zagłady.
Reklama imprezy o nazwie „Housewitz” wykorzystuje zdjęcie bramy obozu w Oświęcimiu. Wkomponowano w nie napis „Tanzen Macht Frei” (Taniec czyni wolnym) w miejscu, gdzie widnieje hasło „Arbeit Macht Frei” (Praca czyni wolnym).
To jednak nie koniec. Reklama prezentuje też kolaż zdjęć osób w mundurach SS, obozów koncentracyjnych oraz zwłok. Towarzyszy im głos lektora, który mówi o darmowych taksówkach w chwili, gdy pokazywane są ciała pomordowanych, złożone na ciężarówce; o ciepłym prysznicu, gdy widzimy komory gazowe w obozie Dachau; o pociągach, które dowiozą uczestników na miejsce, gdy pokazywane są zdjęcia transportu na obozowej rampie.
Dyrekcja Muzeum zwróciła się w tej sprawie do holenderskiej ambasady. Interwencję zapowiedział także IPN oraz Rada Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa.