Jak promować województwa i samorządy lokalne? Kampanie i narzędzia marketingowe w nowoczesnej komunikacji.
Prawidłowo skonstruowana i wdrożona strategia marketingowa może przynieść samorządowi wiele korzyści. Warto więc, aby osoby zajmujące się na co dzień promocją miast i gmin regularnie poszerzały swoją wiedzę w tym zakresie. Okazją do jej zdobycia będzie VII edycja Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, w trakcie którego praktycy oraz specjaliści ds. marketingu będą dzielić się własnym doświadczeniem.
Współczesny marketing dotyczy nie tylko prywatnych podmiotów gospodarczych i instytucji. Dzisiaj skutecznej promocji potrzebują także samorządy każdego szczebla, zarówno gminne jak i wojewódzkie. W marketingu gmin czy województw chodzi przede wszystkim o budowę pozytywnych skojarzeń z danym miejscem. Strategia marki miejsca powinna więc polegać na tworzeniu odpowiednich związków z otoczeniem. Nie uda się tego zrobić bez relacji opartych na emocjach. Dobra strategia sprawia, iż mieszkańcy identyfikują się z miejscem, w którym mieszkają, a turyści chcą odwiedzać okolice pełne "pozytywnych wibracji" - mówi Gabriela Prokocka-Kazek, Dyrektor Departamentu Marki Małopolska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, która jest prelegentką tegorocznego Kongresu.
Kongres Innowacyjnego Marketingu to dwa dni licznych prelekcji, w trakcie których poruszone zostanie szerokie spektrum tematów z zakresu marketingu terytorialnego. Dzisiaj miasta i gminy zastanawiają się w jaki sposób polepszyć życie mieszkańców, uczą się co to znaczy być SMART, próbując tym samym dostosować się do potrzeb młodszego pokolenia, które spędza swój wolny czas głównie on-line. Temat SMART miast poruszy jeden z prelegentów - Sebastian Chachołek, Prezes Zarządu Grupy PRC.
Media społecznościowe generują możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, również tych, którzy często podróżują po Polsce i za granicę. O tym jak działać lokalnie i myśleć globalnie opowie Anna Nawrocka- Tełewiak, organizatorka festiwalu Young Arts Festival. Prelegenci opowiedzą także o narzędziach wdrażania kampanii informacyjnych, aspektach prawnych związanych z wizerunkiem samorządu i jego reprezentantów oraz spróbują odpowiedzieć na pytanie: po co w ogóle potrzebny jest marketing? W trakcie Kongresu uczestnicy będą mogli wziąć udział w wartościowych warsztatach, które w tym roku poprowadzą: Wojciech Szymański, Prezes Zarządu IDEO Force Sp. z o. o. oraz Michał Basiński, Manager Projektów i ekspert SYNERGIA Lublin.
Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach jest wydarzeniem cyklicznym, organizowanym od 2011 r., podczas którego rozmawia się o innowacyjnych rozwiązaniach i narzędziach marketingowych dla regionów. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli samorządów, pracowników agencji, firm oraz instytucji około biznesowych zajmujących się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań promocyjnych. Ubiegłoroczna edycja Konferencji zgromadziła blisko 150 osób.
Więcej informacji na ten temat: http://www.podkarpackie.org.pl