Państwowa Inspekcja Pracy rozpoczęła kontrolę krakowskiej filii Lowcost Travelgroup. To brytyjskie biuro podróży w piątek poinformowało o bankructwie i zwolniło prawie 300 pracowników.
Jak dowiedział się reporter RMF FM Paweł Pawłowski, PIP przede wszystkim sprawdzi, czy firma formalnie zakończyła współpracę ze swoimi pracownikami. W piątek nakazano im opuszczenie biura, ale nikt nie powiedział im, że zostali zwolnieni.
Już wczoraj podczas porad prawnych udzieliliśmy porady, jak zachować się w takiej sytuacji, czyli zgłaszać swoją gotowość do pracy - wyjaśnia Anna Majerek z Okręgowego Inspektoratu Pracy w Krakowie. Jeśli tego nie zrobią, pracodawca może oficjalnie wręczyć im zwolnienie dyscyplinarne.
Pełne wyniki kontroli PIP w krakowskim biurze poznamy nie wcześniej niż za miesiąc.
Przypomnijmy - zatrudnieni w krakowskim oddziale Lowcost Travelgroup protestowali wczoraj w siedzibie firmy. Pracownicy domagają się wyjaśnień i wystawienia świadectw pracy. Chcą również wiedzieć, co stało się z funduszami na ich składki zdrowotne. Od grudnia pracodawca miał nie wpłacać pieniędzy do ZUS-u.
Lowcost Travelgroup to brytyjska firma świadcząca usługi turystyczne. Swoje oddziały ma w Hiszpanii, Szwajcarii i Polsce. Krakowska filia zajmowała się głównie outsourcingiem. Była największa - z 451 wszystkich pracowników grupy zatrudniała ponad 300 osób.
(IK)