"Jak się nie udaje dotrzeć na Księżyc, to i tak jest się wśród gwiazd" - mówi Radiu RMF FM Oliwia Myczkowska z firmy Bee Healthy Honey, laureatka 1. nagrody w 13. edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie zorganizowanym przez marketingowy magazyn Brief. Uroczysta gala i rozdanie nagród odbyły się w Warszawie w siedzibie Startup for Google.

REKLAMA

Wnuczka pszczelarza

Oliwia wraz z dziadkiem Marianem Surowcem, biofizykiem i pszczelarzem opracowali ultradźwiękowe urządzenie VARROA STOPPER, służące do ekologicznego zwalczania pasożyta Varroa destructor. To innowacyjne i etyczne rozwiązanie eliminuje szkodnika bez użycia chemii, poprawiając zdrowie pszczół, jakość miodu i chroniąc środowisko. Dziadek pszczelarz wymyślił urządzenie, a kreatywna wnuczka zrobiła z tego biznes. Kapituła nagrody bezdyskusyjnie wybrała ten projekt jako najbardziej kreatywny.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Oliwia Myczkowska

"Mądre" opakowanie

Firma Inuru rewolucjonizuje oświetlenie, zastępując tradycyjne LED-y bardziej ekologicznymi OLED-ami. Te cienkie jak papier źródła światła zużywają 99 proc., mniej materiału niż LED-y. Choć OLED-y istnieją od dawna, ich produkcja była skomplikowana. Inuru uprościło ten proces, stosując druk kolorowy, co pozwala dosłownie drukować światło. Dzięki takim "mądrym" opakowaniom wielokrotnego użytku jesteśmy w stanie obniżyć ilość odpadów. Dzięki takim opakowaniom dowiemy się jakie trzeba wziąć leki i czy produkty żywnościowe nie są już przeterminowane - mówi Marcin Ratajczak, zdobywca 2.miejsca w Rankingu Briefu.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Marcin Ratajczak

Użyteczne Apki

Na 3. miejscu Kapituła postanowiła wyróżnić aplikację Vivid Mind PSA służącą do wczesnego wykrywania chorób otępiennych, która może uratować życie. Zaś w pierwszej dziesiątce znalazła się także aplikacja NaviWay, która umożliwia osobom niewidomym i niedowidzącym swobodne poruszanie się po przestrzeni, w której są nawet po raz pierwszy. Idźcie z tym rozwiązaniem w świat - życzył twórcom aplikacji Prezes Centrum Usług Społecznych w Tarnowie, które pomagało w testowaniu aplikacji.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Agnieszka Białecka i Tomasz Szleter

"When U Buy" to kolejna nagrodzona aplikacja, która pomaga opanować chaos związany z zakupami w Sieci. O jej funkcjonalności mówi nagrodzona założycielka serwisu Ewa Kraińska:

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Ewa Kraińska

Członkowie Kapituły docenili także twórców urządzenia, które przydają się wszędzie tam, gdzie istnieje bariera językowa - podczas podróży, pracy za granicą czy do komunikacji z obcojęzycznymi członkami rodziny. Z tłumaczy Vasco korzystają także instytucje obsługujące obcokrajowców, szpitale, szkoły, służby mundurowe.

O urządzeniu mówi jego twórca Maciej Góralski z firmy Vasco Electronics:

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Maciej Góralski

Kolorowanie życia

"Chcę żeby życie było pełne pasji, a nie smutku" - mówi Paulina Braun wyróżniona za projekt Dancing Międzypokoleniowy, którego ideą jest przełamywanie stereotypów związanych z postrzeganiem starości. Społeczność łączy pokolenia, angażując młodych i osoby starsze do wspólnych kreatywnych działań. Uczy akceptacji odmienności i odwagi życiowej, pozwala rozwijać pasje w każdym wieku. Ma wpływ na podejście do tematu starości. O projekcie mówi jego założycielka Paulina Braun:

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Paulina Braun

Taniec to jest dla nas życie, to jest radość, to gimnastyka i zdrowie" - mówią zgodnie Wiesława Lech i Agnieszka Drezińska, seniorki - uczestniczki projektu.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Wiesława Lech i Agnieszka Drezińska

Ranking 50 Kreatywnych od 13 lat wyłania nazwiska, za którymi kryją się inspirujące projekty biznesowe. Historycznie wśród takich nazwisk znalazły się: Martyna Zastawna, Stefan Batory, Wojtek Sokół, Rafał Brzoska, dr Irena Eris, Mateusz Kusznierewicz, Jurek Owsiak czy Michał Sadowski.

"Celem konkursu jest wyłonienie najbardziej kreatywnych ludzi i projektów biznesowych w Polsce. Podstawowym kryterium wyboru laureatów nie są obroty firmy, wielkość firmy czy liczba zatrudnionych, ale to coś, ten pomysł, ten błysk" - mówi Grzegorz Kiszluk., redaktor naczelny magazynu Brief, organizator wydarzenia.

Zobacz relację z 13. edycja konkursu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie:

Patronem medialnym była Grupa RMF.

Więcej o laureatach można przeczytać na stronie magazynu Brief.