Daweoo Motor stoi. Z powodu braku części zamiennych wstrzymano produkcję we wszystkich południowokoreańskich zakładach Daewoo. Dzień wcześniej kontrahenci Daewoo dostarczający części do samochodów produkowanych przez południowokoreański koncern wstrzymali dostawy, żądając natychmiastowego spłacenia wszystkich dotychczasowych należności.

REKLAMA

Z żądaniem wypłaty zaległych należności za dostarczone części samochodowe wystąpiło 200 firm powiązanych z Daewoo, którym koncern winien jest co najmniej 1,17 miliarda dolarów. Rano zamknięte były główne zakłady koncernu - w Bupiong, Czangwon i Kunsan, w których rocznie produkuje się ponad milion samochodów. Ta sytuacja komplikuje negocjacje w sprawie ostatecznego przejęcia koncernu przez amerykańską firmę General Motors. We wrześniu GM podpisało list intencyjny z wierzycielami Daewoo - kontrakt miał być sfinalizowany przed końcem roku. Umowa nie obejmuje większości zagranicznych filii Daewoo Motor - w tym filii w Polsce, Czechach i Chinach oraz przestarzałych głównych zakładów koncernu w Bupiong pod Seulem.

Daewoo Motor zostało uznane za bankruta w listopadzie ubiegłego roku, gdy zadłużenie koncernu przekroczyło sumę 17 miliardów dolarów.

foto RMF

10:15