Dwa miesiące mają na zgłoszenie się do miejskich rzeczników konsumentów klienci, którzy w 2005 i 2006 roku zaciągnęli w BRE Banku kredyt hipoteczny we frankach. Chodzi o osoby, które są przekonane, że bank ociągał się z obniżaniem raty ich kredytu, gdy frank taniał.
Zdecydował tak sąd w Łodzi, gdzie toczy się proces przeciwko bankowi. To, czy sprawa nas dotyczy, najłatwiej sprawdzić dokładnie czytając umowę z bankiem. Treść zapisu, który pozwalał na dużą elastyczność w ustalaniu wysokości raty, będzie podana na stronie warszawskiego Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Potem wystarczy z dokumentami zgłosić się do miejscowego rzecznika konsumentów. W ten sposób istnieje możliwość dołączenia do zbiorowego pozwu, jaki przeciwko BRE Bankowi złożyło dotąd blisko 900 osób. Według pełnomocnika kredytobiorców, niezadowolonych klientów może być jednak nawet 20 tysięcy.