W lutym Niemcy kupili o prawie 50 procent więcej nowych samochodów niż w styczniu! Niezależni analitycy nie mają wątpliwości, że dzięki ogłoszonej „premii wrakowej” (2500 euro dopłaty za wymianę starego wozu na nowy) popyt na samochody wśród osób prywatnych w Niemczech po prostu eksplodował.
Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, liczba rejestracji nowych aut osobowych wyniosła w lutym 277 740 egzemplarzy, czyli o 46,7% więcej niż w styczniu oraz o 21,5% więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. To najlepszy wynik sprzedaży dla tego właśnie miesiąca na przestrzeni ostatnich 10 lat.
Liczba rejestracji nowych samochodowych przypadających na floty zmniejszyła się w lutym o 19,3% rok do roku, co oznacza spadek o ponad 10 tys. egzemplarzy. Tymczasem zainteresowanie ze strony klientów prywatnych, którym przysługuje wspomniana premia wrakowa, zwiększyło się aż o 82,3%, a więc o ponad 75 tys. sztuk.
To oznacza, że w stosunku do wyników z lutego 2008, kiedy to na klientów prywatnych przypadało około 40% wszystkich rejestracji nowych aut na rynku niemieckim, w lutym 2009 udział ten zwiększył się aż do 60% wolumenu.