Coraz więcej małych polskich firm nie boi się nawiązywać współpracy z zagranicą i dobrze tam sobie radzi - stwierdza "Puls Biznesu". Aż 1/3 takich przedsiębiorstw nawiązała już współpracę z zagranicznymi rynkami, a 62 procent ma to w planach. Takie są wyniki badania portalu Firmy.net, w którym wzięło udział 2473 przedstawicieli małych firm.
Wśród rynków europejskich największym powodzeniem cieszą się Niemcy (58 procent małych firm deklaruje współpracę z tym krajem). Na podium są też: Wielka Brytania (30 procent) i Czechy (23 procent).
Najczęściej polskie firmy świadczą zagranicznym klientom usługi (45 procent). 41 procent sprowadza towary z zagranicy, a 34 procent zajmuje się eksportem. Podwykonawcą dla zagranicznych kontrahentów jest 15 procent małych firm, a 11 procent bierze udział w zagranicznych targach.
Nieduże przedsiębiorstwa zabiegają o zagranicznych klientów za pomocą internetu - 1/4 promuje się na zagranicznych stronach www, a 1/3 inwestuje w większą dostępność swojej witryny dla zagranicznych odbiorców, tworząc jej obcojęzyczne wersje.