Suumit Shah, założyciel indyjskiej firmy Dukaan, poinformował na Twitterze, że zwolnił prawie cały personel i zastąpił go chatbotem, który reaguje na żądania klientów w ciągu dwóch minut, podczas gdy pracownikom zabierało to dwie godziny - podaje francuski portal 20minutes.
11 lipca Shah, szef firmy specjalizującej się w e-handlu i oferującej aplikacje pozwalające na stworzenie sklepu online, napisał na Twitterze, że oparty na sztucznej inteligencji asystent Lina pozwala na znacznie szybszą obsługę klienta i skraca czas zarówno pierwszej reakcji na zamówienia, jak i ich realizacji.
A day later, he came up with another demo and this time bot answered both generic as well as account-specific questions, instantly.Let's name her "Lina" and @_ggpush to prod.Next? Of course GGpush https://t.co/coiQz6oSxPPosted this in Dukaan VIP community on FB & slept. pic.twitter.com/fUBOoaQD1D
suumitshahJuly 10, 2023
Shah poinformował też, że skorzystanie z chatbota pozwoliło mu zwolnić 90 proc. pracowników i zredukować koszty o 85 procent - podaje dziennik "Hindustan Times".
"Tweet Shaha wywołał burzę na Twitterze" - pisze 20minutes.
Portal przypomina, że według raportu banku Goldman Sachs z marca, sztuczna inteligencja spowoduje likwidację 300 mln miejsc pracy na świecie.