Do salonów Citroena trafia nowy samochód – miejskie auto C2. To przedstawiciel małych pojazdów, które w Polsce cieszą się największą popularnością. A na rynku motoryzacyjnym mamy 10-procnetowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Francuski koncern ma nadzieję, że rocznie będzie sprzedawać 190 tysięcy egzemplarzy modelu C2, następcy Saxo. Pozycję wśród małych samochodów ma wywalczyć wyposażeniem, typowym dla pojazdów z górnej półki.
To, co sprawia, że samochód będzie się sprzedawał lepiej lub gorzej, to jest oferta cenowa w połączeniu z wyposażeniem. Myślę, że C2 będzie tu dobrze plasowany. Jesteśmy optymistami - powiedział RMF rzecznik francuskiej firmy. A małe samochody od lat sprzedają się najlepiej i w najbliższym czasie na pewno się to nie znieni.
C2 jest więc bardziej zaawansowany technologicznie i droższy niż Saxo. Samochód ma np. automatyczne reflektory przednie, regulację prędkości, system stabilizacji toru jazdy, nie blokujące się hamulce, a także automatyczną klimatyzację i układ wspomagania przy parkowaniu.
Citroën C2 oferowany będzie w czterech wersjach silnikowych: trzech benzynowych i jednej wysokoprężnej. Klienci zainteresowani kupnem samochodu marki Citroen tańszego niż C2 będą musieli czekać do 2005 r., kiedy to na rynku pojawi się model C1. Auto będzie efektem współpracy spółki PSA/Peugeot-Citroen oraz Toyoty Motor Corporation w Czechach.
13:10