Wszystko wskazuje na to, że już niedługo ceny biletów na pociągi ekspresowe kursujące w tunelu pomiędzy Francją a Wielką Brytanią znacznie potanieją. Obniżka taryf ma być częścią zapowiadanego przez dyrekcje planu ratunkowego dla tunelu.

Budowa podmorskiego tunelu pomiędzy Francją a Wielką Brytanią była błędem – słowa te wypowiedział szef firmy, która zajmuje się eksploatacją słynnego tunelu pod Kanałem la Manche.

Jeden z jego współpracowników powiedział, że jeżeli sytuacja finansowa się nie poprawi, to już za dwa lata eurotunelowi grozi bankructwo.

Przedsiębiorstwo, które w ubiegłym roku poniosło straty rzędu prawie 2 miliardów euro, zadłużone jest już w sumie na 9 miliardów euro. Trudno sobie wyobrazić, że podmorski szlak kolejowy, którego budowa kosztowała góry złota zostanie nagle zamknięty. Kłopot polega jednak na tym, że wierzyciele, głownie banki, coraz bardziej się denerwują, ponieważ światła w tym mrocznym, finansowym tunelu ja na razie nie widać.

05:50