Już 11 kwietnia odbędzie się 20. ceremonia rozdania nagród BAFTA Games Awards. Z tej okazji na oficjalnej stronie Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA) pojawiła się sonda, w której głosujący mieli zdecydować o tym, która z postaci ze świata gier komputerowych jest najbardziej ikoniczna. Zwyciężyła wysportowana archeolog i poszukiwaczka przygód, Lara Croft z "Tomb Raider". W sondzie wzięło udział ponad 4 tysiące osób z całego świata.

REKLAMA

Tuż za Larą Croft w sondzie organizacji BAFTA na najbardziej ikoniczną postać z gier komputerowych uplasował się hydraulik Mario z gry "Super Mario Bros.". Następnie znalazł się Agent 47 z gry "Hitman". Pierwszą piątkę zestawienia uzupełnili jeż Sonic z gry "Sonic" oraz Sackboy z "LittleBigPlanet". Tuż za nimi był żółty Pac-Man.

Nie miałam pojęcia, gdy użyczałam głosu Larze Croft z oryginalnego "Tomb Raidera", że gra zostanie światowym fenomenem. Nie spodziewały się tego również firmy Eidos i Core Design. Wcześniej produkowały tylko gry dla dzieci. Oczywiście, że liczyły na sukces, ale uważam, że efekt przekroczył wszelkie oczekiwania - mówi Shelley Blond w komunikacie wydanym przez BAFTA.

Lara Croft jest niczym Indiana Jones, odważna i wygadana. Jest też dla mnie wyjątkowa, bo znaczy tak wiele dla graczy. Lubię słuchać opowieści ludzi z całego świata, którzy grali w grę i dzięki postaci Lary uciekali od szkolnych prześladowców (...). A najpiękniejsze są opowieści ludzi, którzy grali w "Tomb Raider" ze swoimi nieżyjącymi już rodzicami. Kojarzyły się im z nimi mój głos oraz muzyka z gry. Jestem zaszczycona, że mam w tym swój udział - kontynuuje Blond.

Będzie kolejna historii Lary Croft

Historia Lary Croft i gry "Tomb Raider" jeszcze się nie skończyła. Studio Amazon Games pracuje właśnie nad jej kolejną odsłoną.

"Będzie zawierać wszystkie elementy, które sprawiły, że "Tomb Raider" stał się jedną z najbardziej szanowanych serii gier. Ponownie da możliwość sterowania pewną siebie, wielowymiarową bohaterką w środowisku, które nagradza eksplorację i kreatywne znajdowanie ścieżek z łamigłówkami do rozwiązania i szeroką gamą wrogów" - zapewniali twórcy gry w momencie ogłoszenia projektu w 2022 r.