Facebook i znana marka okularów Ray-Ban zaprezentowały inteligentne okulary z dostępem do sieci. Z pomocą gadżetu można zrobić zdjęcie, nagranie, posłuchać muzyki, a nawet zadzwonić poprzez aplikację cyfrowego giganta.
Dzięki wbudowanemu mikrofonowi okulary Ray-Ban Stories mogą odbierać komendy głosowe, a za pomocą wbudowanej w oprawki technologii łączą się bezprzewodowo z aplikacją Facebook View.
"Wzięliśmy nasze okulary Wayfarer z 1952 i przeprojektowaliśmy je, wciskając tam nieco niezłej technologii" - powiedział Fabio Borsoi, dyrektor ds. badań i projektowania EssilorLuxottica, producenta Ray-Ban.
Facebook reklamuje okulary jako urządzenie, które pozwala "uchwycić spontaniczne momenty życia z wyjątkowej perspektywy pierwszoosobowej".
Inteligentne okulary wraz z ładującym je etui są już dostępne w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Włoszech, Irlandii i Australii.
Cena: 299 dolarów.