Jakie tematy są dla Polaków najważniejsze w trwającej kampanii prezydenckiej? Na zlecenie Onetu sprawdziła to pracownia IBRIS. Najwięcej ankietowanych wskazało na odpowiedzi związane z sytuacją gospodarczą i bezpieczeństwem zdrowotnym w związku z pandemią koronawirusa.
Najważniejszym tematem dla Polaków jest sytuacja gospodarcza po zakończeniu pandemii koronawirusa, takiej odpowiedzi na pytanie o trzy najważniejsze tematy kampanii prezydenckiej udzieliło 57 proc. respondentów w badaniu IBRIS dla Onetu. Niewiele mniej osób, bo 39,8 proc. ankietowanych uważa, że najważniejsze jest bezpieczeństwo zdrowotne w związku z pandemią.
Jak informuje Onet, na trzecim miejscu znalazła się kwestia pedofilii w Kościele, którą jako najważniejszy temat wskazało 22,7 proc. ankietowanych. Kolejne miejsce zajęły wzrost cen (20,9 proc. wskazań), ocieplenie klimatu (18,9 proc.) oraz zanieczyszczenie powietrza (17 proc.).
Mniej wskazań otrzymał m.in. dyskusja wokół praw mniejszości seksualnych, zmiana kandydata Koalicji Obywatelskiej i przesunięcie terminu wyborów.
Szczegółowe wyniki sondażu znajdują się na portalu Onet.pl