Ignorowanie wirusów to jak jazda bez biletu. Spoty z takim hasłem w tramwajach zobaczą m.in. mieszkańcy Szczecina i Poznania. Sanepid namawia w ten sposób do szczepień.

W reklamie wirus to kontroler biletów, który prędzej czy później złapie nieostrożnego i - niezaszczepionego - pasażera. Kampania powstała, bo według sanepidu brakuje rzetelnej informacji na temat szczepionek. Ma zaszczepić chęć szczepienia. Zwłaszcza, że leki nowoczesne są bezpieczne i pozwalają uniknąć groźnych powikłań po chorobach. Ze szczepionek powinny korzystać nie tylko dzieci, ale i kobiety planujące ciąże, personel medyczny, osoby wyjeżdżające za granicę i seniorzy.

Spoty w środkach komunikacji miejskiej do końca stycznia zobaczą mieszkańcy 20 miast w całej Polsce: w Bydgoszczy, Świdnicy, Kielcach, Legnicy, Łomży, Nowym Sączu, Opolu, Poznaniu, Pile, Szczecinie, Zielonej Górze, Wrocławiu, Białej Podlaskiej, Chełmie, Jeleniej Górze, Białymstoku, Skierniewicach, Kędzierzynie Koźlu, Koninie oraz Gdyni.

(mpw)