14 wagoników i dwie lokomotywy kolejki z wybrzeża rewalskiego przejdą kapitalny remont. Na pasażerów będą czekać welurowe siedzenia, bar i telewizory plazmowe. Nietypowy transport dotrze do zakładu naprawczego na nieco większych platformach kolejowych.
Wagoniki będą wyposażone w toalety, zamontowane zostanie ogrzewanie i telewizory plazmowe wyświetlające informacje o nadmorskich atrakcjach turystycznych. Cztery wagoniki o podwyższonym standardzie będą przypominać wagony kolei Orient Express z wydzielonymi przedziałami. Jeden wagon zostanie przystosowany do potrzeb osób niepełnoprawnych.
Pasażerowie podróżujący kolejnymi dwoma będą podziwiać mijane miejscowości z wagonów bez dachu - tak zwanych kabrioletów. Wyjątkowym rarytasem będzie ostatni z remontowanych elementów kolei - wagon prezydencki o bardzo wysokim standardzie. Znajdzie się w nim bar, 3 zamykane przedziały ze stolikami i sofami obitymi skórą.
Naprawę przejdą też dwie lokomotywy... spalinowe.
"Nadmorska Kolejka Wąskotorowa" dotrze do zakładu naprawczego w Krzyży Wielkopolskim... koleją. Po zdecydowanie szerszych torach od tych, po których kursuje na co dzień, pojedzie na platformach kolejowych z prędkością 30 kilometrów na godzinę. Wąskotorówka z wybrzeża rewalskiego jest jedną z czterech regularnie kursujących kolei tego typu w Polsce. Rozstaw kół wynosi metr, prędkość maksymalna to 40 kilometrów na godzinę. Łączy nadmorskie kurorty (m.in. Rewal, Trzęsacz, Pogorzelicę) z Gryficami.
Remont wagoników, a także przebudowa wąskotorowej sieci kolejowej wraz z przebudową dwóch dworców i budową trzech od podstaw będzie kosztować prawie 50 mln złotych. Koniec prac w maju 2013 roku.